میازار

درین چند وقت گذشته به واسطه پیامرسانهای اجتماعی از کودک آزاری های متعددی حتی از جانب نزدیکانشان، آگاه شده ایم.

قطعاً امری ناپسند و غیرقابل قبول است اما

چیزی که به آن فکر میکنم- البته نظر شخصی خودم است-این است که

کودک آزاری تنها به آزار جسمی و روحی کودک که قابل دیدن است نمیشود،

اینکه کودک خود را تافته جدابافته بدانیم و همه امکانات موجود را تنها برای او خوش بدانیم حتی به بهای گذشتن از حق کودک دیگری هم کودک آزاری است.نه کودک دیگری! این که کودک خود را به یک انسان خودخواه و متکبر تبدیل کرده ایم کم  آزاری نیست!!!آن هم کودک آزاری است.

نادیده گرفتن حق کودک دیگر که هیچ، حق یک انسان بودن را از کودک خود گرفته ایم.

نظرتان؟


روز و شب ماه رمضانتان گوارای وجود

التماس دعا


ببین


امام حسن(ع):

قالَ علیه السلام : لَقَضاءُ حاجَةِ اءخٍ لى فِى اللّهِ اءحَبُّ مِنْ إ عْتِکافِ شَهْرٍ.

فرمود: هر آینه برآوردن حاجت و رفع مشکل برادرم ، از یک ماه اعتکاف ، در مسجد - و عبادت مستحبّى نزد من - بهتر و محبوب تر است .

 - کلمة الا مام الحسن علیه السلام : ص 139.

بیتوته

خسته نباشی

نخونده بریم پای سخته

سخت میشه،

خسته میشی

و

سوخته دل!







ببین و بخون


 حضرت محمّد (ص) :

برترین ایمان آن است که بدانی خداوند همه جا با توست

(کنزل العمال، 66)

بیتوته

رضای تو

تاب بنفشه می‌دهد طره مشک سای تو

پرده غنچه می‌درد خنده دلگشای تو

ای گل خوش نسیم من بلبل خویش را مسوز

کز سر صدق می‌کند شب همه شب دعای تو

من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان

قال و مقال عالمی می‌کشم از برای تو

دولت عشق بین که چون از سر فقر و افتخار

گوشه تاج سلطنت می‌شکند گدای تو

خرقه زهد و جام می گر چه نه درخور همند

این همه نقش می‌زنم از جهت رضای تو

شور شراب عشق تو آن نفسم رود ز سر

کاین سر پرهوس شود خاک در سرای تو

شاه‌نشین چشم من تکیه گه خیال توست

جای دعاست شاه من بی تو مباد جای تو

خوش چمنیست عارضت خاصه که در بهار حسن

حافظ خوش کلام شد مرغ سخنسرای تو


بخون



امام مهدى علیه السلام :براى تعجیل در فرج بسیار دعا کنید ، که فرج من فرج شما نیز هست .


. کمال الدّین ، ص 485 .
وبسایت کتابخانه احادیث شیعه