قتیل العبرة

تعبیر عبور تو  را

تنها خدا داند و من..


ایام سوگ تعزیت.


بخونید



قالَ الاْ مامُ عَلی بنُ الْحسَین، زَیْنُ الْعابدین عَلَیْهِ السَّلامُ: ثَلاثٌ مَنْ کُنَّ فیهِ مِنَ الْمُۆمِنینَ کانَ فی کَنَفِ اللّهِ، وَ أظَلَّهُ اللّهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ فی ظِلِّ عَرْشِهِ، وَ آمَنَهُ مِنْ فَزَعِ ‏الْیَوْمِ الاْکْبَرِ: مَنْ أعْطی النّاسَ مِنْ نَفْسِهِ ما هُوَ سائِلهُم لِنَفْسِهِ، و رَجُلٌ لَمْ یَقْدِمْ یَداً وَ رِجْلاً حَتّی یَعْلَمَ أنَّهُ فی طاعَةِ اللّهِ ‏قَدِمَها أوْ فی مَعْصِیَتِهِ، وَ رَجُلٌ لَمْ یَعِبْ أخاهُ بِعَیْبٍ حَتّی یَتْرُکَ ذلکَ الْعِیْبَ مِنْ نَفْسِهِ.(1)

سه حالت و خصلت در هر یک از مۆمنین باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قیامت در سایه رحمت عرش ‏الهی می‌باشد و از سختی‌ها و شداید محشر در امان است.

اوّل آن که به  مردم  چیزی را دهد که از آنان برای خویش می‌خواهد (آنچه برای خود می‌پسندد را به آنان عطا کند).

دوّم آن قدم از قدم برندارد تا آنکه بداند آن حرکتش در راه اطاعت خداست یا معصیت و نافرمانی او

سوّم از برادر مومن خود (به عیبی که در خود نیز دارد ) عیب جویی نکند تا آنکه آن عیب را از خودش دور سارد



تحف العقول: ص 204، بحارالا نوار: ج 75، ص 141، ح 3.

تبیان

کوچک و بزرگ

حتما برای شما هم پیش آمده است که فکر کنید

در کودکی چقدر همه چیز بزرررگ بود در ذهنمان

مثلا خود من فکر می کردم سی ساله ها بزرگند

یا یه جاهایی چقدر در ذهنمان بزرگ بود

یا یه فاصله هایی هم همینطور

چقدر زیاد بود

مثلا بزرگ که شدم

دیدم

نه سی ساله ها انقدر بزرگند نه ان جاها

کوچک بودیم دنیامون بزرگ بود

بزرگ شدیم دنیامون کوچک شد


چه معادله هایی دارد دنیامون!



*باز هم پوزش بابت غیبت



ببین


امام حسین(ع):


«انَّ اجْوَدَ النَّاسِ مَنْ اعْطی مَنْ لا یرْجُوهُ»؛ 

بخشنده ترین مردم کسی است که به آن که امید ندارد و درخواست یاری نکرده، کمک کند و ببخشد.

کشف الغمه، ج 2، ص 29.

پایگاه اطلاع رسانی حوزه

سواد

گوزن

بالاخره

دوزندگی

..

به یاد دارم اینها جزء کلماتی است که زمانی که تازه باسواد شده بودم می خواندم

ولی با سواد خودم

که اشتباه خوانشی داشت

انقدر سواد نداشتم که بدانم که درست آن نیست که می بینم! یه چیزهایی هست که دیده نمیشود ولی خوانده میشود!!


البته

نمیدانم هنوز هم انقدر باسواد شده ام یا نه!

شما هم از این سوادها داشته اید؟


*بابت غیبت این مدت پوزش



ببین و بخون


امام علی(ع):

با مردم آنگونه معاشرت کنید، که اگر مُردید بر شما اشک ریزند، و اگر زنده ماندید، با اشتیاق سوی شما آیند.


(حکمت 10)

بیتوته