انتخاب

چو دست بر سر زلفش زنم به تاب رود

ور آشتی طلبم با سر عتاب رود

چو ماه نو ره بیچارگان نظاره

زند به گوشه ابرو و در نقاب رود

شب شراب خرابم کند به بیداری

وگر به روز شکایت کنم به خواب رود

طریق عشق پرآشوب و فتنه است ای دل

بیفتد آن که در این راه با شتاب رود

گدایی در جانان به سلطنت مفروش

کسی ز سایه این در به آفتاب رود

سواد نامه موی سیاه چون طی شد

بیاض کم نشود گر صد انتخاب رود

حباب را چو فتد باد نخوت اندر سر

کلاه داریش اندر سر شراب رود

حجاب راه تویی حافظ از میان برخیز

خوشا کسی که در این راه بی‌حجاب رود

 


ببین

جشن حضور مردمی در صحنه ی انتخاب مبارک


پیامبر اکرم(ص):عدالت نیکو است اما از دولتمردان نیکوتر، سخاوت نیکو است اما از ثروتمندان نیکوتر؛ تقوا نیکو است اما از علما نیکوتر؛ صبر نیکو است اما از فقرا نیکوتر، توبه نیکو است اما از جوانان نیکوتر و حیا نیکو است اما از زنان نیکوتر.



سایت اوینی

نهج الفصاحه ص578 ، ح 2006

باز آرمش

آنکه از جان دوست‌تر می‌دارمش

او مرا بگذاشت، من نگذارمش

دل بدو دادم ز من رنجید و رفت

می‌دهم جان تا مگر باز آرمش

آنکه در خون دل من میرود

من چو چشم خویشتن می‌دارمش

قالبی بی‌روح دارم می‌برم

تا به خاک کوی او بسپارمش

می‌دهم جان روز و شب در کار دوست

گو مران از پیش اگر در کارمش

روی در پای تو می‌مالم مرنج

گر به روی سخت می‌آزارمش

گر چه رویش داد بر بادم چو زلف

همچنان جانب نگه می‌دارمش

هیچ رحمی نیست بر بیمار خویش

آن طبیبی را که من بیمارمش

گرچه او یار منست من یار او

من نمی‌یارم که گویم یارمش

با دل خود گفتم او را چیستی؟

گفت سلمان او گل و من خارمش

 
سلمان ساوجی

اعیاد شعبانیه خجسته..

ببین


امام سجاد(ع):

 بهترین گشایندۀ کارها، راستی و بهترین پایان برندۀ آن، وفاداری است.

 وب احادیث شیعه

بحارالأنوار، ج 75، ص 161

برانگیختگی

 بعثت 

       مبعث

               مبعوث...

ریشه در برانگیختگی دارد. ریشه در اندیشه، در دل، در باور، در درون، در جان ما دارد.

ریشه در سَرند افکار، پاک سازی کژفهمی، نگهداری نیک اندیشی

ریشه در بدگمانی به فکر بسته

ریشه در دلهایی از هر بدی خسته

ریشه در مهربانی خداوند مهربان که محمد(ص) را منادی بعثت خواند، دارد.

* چه خوب که هرسال، جشن بعثت اندیشه خود گیریم.

مبعث رسول خاتم، پیامبر خوبی ها، حضرت محمد مصطفی(ص) مبارک.

 بخوانید و قدری تامل کنید.


*از پستهای خرداد93 بلاگفا.یادش بخیر

 


 پیامبر اکرم(ص):لا فقر اَشد من الجهل ، لا مال اَعود من العقل . 

هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست .

(اصول کافی،ج1،ص30