ساده بگو


شما هم دقت کرده اید؟

  ادبیات ما ( همون ادبیات فارسی) از ابتدا تا حالا، همیشه با صناعات ادبی(از کنایه و استعاره تا ایهام و مَثل) همراه بوده است. ادبا همیشه سعی کرده اند(حداقل اکثر مواقع ) حرفشان رابا بهترین تزئین به مخاطب بگویند. هر چه سخن پرآذین تر، ادیب موفق تر! هرچند در دوره هایی به خلافش کشیده شده است، ولی اغلب اینگونه بوده.

جدا از بحث زیبایی شناسی و لذت هنری و تاثیرگذاری که پیوستِ ادبیات است...

چرا ما نمی تونیم حرفمون رو ساده، مستقیم و صریح به مخاطب خودمون بگوییم که مجبور شویم با تزئینات پنهانش کنیم؟

 

 

+کتاب داستانهای کوتاه طنز از جشنواره طنز مکتوب به انتخاب آقایان علومی و لبش رو توصیه میکنم.خواندنیه:)

++واقعا میشه؟


*یادی از کابوس بلاگفا در تاریخ29دی93


 

پیامبر اکرم(ص):امت من تا زمانی که یکدیگر را دوست بدارند٬ امانت را[ به صاحبش] باز گردانند٬ از حرام دوری کنند٬ میهمان را گرامی دارند٬ نماز بگزارند و زکات بپردازند٬ پیوسته در خیر و خوبی خواهند بود.

البحار۶٩/٣٩۴

وب حدیث

 

نظرات 7 + ارسال نظر
علیرضا جمعه 26 بهمن 1397 ساعت 00:35

سلام
فقط اعلام حضور بود همین

سلام
عه.پس حُسن مطلع بوده

گلاره خانوم دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت 23:41 http://ehsasedeltangi-73.blogfa.com/

سلام علیکم بانو جان :)
خوبی؟
خوشی؟
سلامتی؟

به به علیکم السلام گلاره جان
خوبم.تو کجایی؟خوبی؟

فرناز پنج‌شنبه 4 بهمن 1397 ساعت 22:32 http://farnaz67.blog.ir/

سلام خواهری گلم
چقدر مطالبی که می گذاری پرباره. هم حدیث داره هم تصویریه هم مطلب داره. کلی چیز یاد می گیریم. امروزم که ما رو بردی به چند سال پیش یادش بخیر حس نوستالژی خوبی بود. چقدر جای مهتاب و رکسانا و نیلوفر و پریسا و بچه های دیگه بلاگفا خالیه. هر جا که هستند سلامت باشند.
حالا که حرفش شد این جمله رو هم مثل رکسانا جان بگم:
دوست دارم فراووووووووووون

سلام فرنازجان عزیز
لطف داری خانومممم.ممنون از نگاه و توجهت

واقعا یادشون بخیر عزیزان بلاگفا.خاطرات خوبی بود.

جوووووونممنم دوستت دارم عزیز

حسن سه‌شنبه 2 بهمن 1397 ساعت 12:50

لازم به ذکر است گاهی حضرتعالی چنان جملاتی می نویسید که فک کنم حضرت حافظ یه هفته میره مرخصی
خب خواهرجان ساده تر بنویس

اتفاقا یاد خودم افتادمبه قول شبنم جون هرکس نیتی داره
من هیجان کشف ابهامات رو خیلی دوست دارم
چشم
سعی میکنم

حسن سه‌شنبه 2 بهمن 1397 ساعت 12:46

با طنزیمات هم همواره همراه بوده و البته اثرش خیلی بیشتر بوده
هرچند طنز نیز قسمی از تزیئنات می باشد

جملات سنگین بود؛ برم یه هفته استراحت کنم

می بینی که خودت هم ابهام گفتی

شبنم یکشنبه 30 دی 1397 ساعت 00:53

مثلا میخوان بگن با کلاسیم ما بیشتر بلدیم
گاهی هم عمدا میگن طرف گیج بشه
بستگی به طرف مقابلت داره نیتش چه باشد
ای امت ببینید چه ها میکنیدا خیر و برکتو از ما هم گرفتین


اره خب.نیت مهمه
عی بابا عی بابا.به قول پلویز و پونه اسیر شدیم ها

ivan جمعه 28 دی 1397 ساعت 20:32 http://pabpa.blogsky.com

فقط کافیه مطالعه کنیم.
مطالعه باعث افزایش دایره لغاتمون میشه و کمک میکنه ساده راحت و سریعتر ارتباط بگیریم

در حُسن فایده مطالعه که شکی نیستفرمایش شما صحیح است.
منتها اگر از مجموع لغات و کلمات فراوان، برای مبهم گویی بیشتر استفاده بشه
فهم سخت میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد