انصاف

امروزیک حدیثی باز به خاطرم اومد عقیده دارم از زیربناهای اصلی روابط انسانهاست. حضرت علی(ع) می فرمایند : هرانچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هرانچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند.

عمل تنها به همین حدیث چقدر میتونه راهگشا باشه.

انصاف رو در کنار ایمان در نظر داشته باشیم.


دوست داشتید بگید چه چیزهایی می پسندید چه چیزهایی نمی پسندید؟




بخون


از امام حسن (ع) سؤال‌ شد: فقر چیست‌ ؟ فرمود : حرص‌ به‌ هر چیز .
(تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 228)

بیتوته

نظرات 9 + ارسال نظر
حسن دوشنبه 29 خرداد 1396 ساعت 18:55

من چیزهایی را می پسندم و چیزخایی را نمی پسندم

شمایی که می پرسی چی رو می پسندید و چیو نمی پسندید، خودتان هم دوست داشتید بگید که چیا رو می پسندید و چیا را نمی پسندید

البته خو

مثلا با کنایه حرف زدن و بی انصافی و دروغ و ریا وسرک کشیدن به کار دیگرون رو نمی پسندم و سعی میکنم انجام ندم.البته اینها رو یادمه
چیزهایی که می پسندم هم .. کلا کارهای خوب

ساحل آرام جمعه 26 خرداد 1396 ساعت 15:16 http://sahelearam5.mihanblog.com

التماس دعا عزیزم

محتاج دعام عزیزجانبه یادتون بودم

شبنم پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 ساعت 00:43

فاطمه جان توی این شب ها و توی دعات منم یادت نره

حتما به یادتونم

یک خبرنگار چهارشنبه 24 خرداد 1396 ساعت 01:52 http://soozhenegar.blogfa.com/

" گفته اند ماه رحمت است ...
گفته اند نفس هایتان تسبیح است ...
گفته اند خوابتان عبادت است ...
گفته اند گناهانتان بخشیده است ...
گفته اند دعاهایتان مستجاب است ...
گفته اند دعاهایتان مستجاب است ...
گفته اند دعاهایتان مستجاب است " ...

سلام
و التماس دعا ...‌

...

محتاج دعام خانوم

سلام...شما هم منو دعا کنید

شبنم دوشنبه 22 خرداد 1396 ساعت 19:14

عههه بقیه ی کامنتم کووو
زیرش نوشته بودم ان شالله همه داشته باشن :))

ظاهر و باطن همین بود
به امید خدا.ان شالله

فرناز جمعه 19 خرداد 1396 ساعت 14:24 http://farnaz67.blogfa.com/

پادزهری در برابر خودخواهی ها و تعصبات بیجای بشر
کاش همه بتونیم به این اصل اخلاقی مهم عمل کنیم

کاش همه رعایت کنند..

...

شبنم جمعه 19 خرداد 1396 ساعت 14:15

اتفاقا اگه هر چیز خوبی رو که داریم برای دیگرانم بخوایم دیگه خیلی از حسادت ها و مشکلات پیش نمیاد خودمون بیشتر آسایش داریم
چیزایی که دوست دارم
سلامتی ..پول..آبرو...عزت ..خوشگلی ..شغل..مقام اجتماعی خوب..و...

هموووون
برای منم بخواه..

جنیفر جمعه 19 خرداد 1396 ساعت 02:56 http://davat-b-tanhaee.mihanblog.com

من خیلی چیزها رو می پسندم
و خیلی چیزها رو نمی پسندم :)
حوصله مثال زدنم ندارم

راستی سلام
من برگشتم

باشه عزیز

علیک سلام.خوش برگشتیاومدم

ساحل آرام چهارشنبه 17 خرداد 1396 ساعت 17:37 http://sahelearam5.mihanblog.com

اگه همه عمل کنن دنیا گلستون بود که

آخ اگه بشه
خوبی عزیز؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد