سفر در هوای تو

ای حُسن یوسف دکمه ی پیراهن تو

دل می شکوفدگل به گل از دامن تو

                                               جز در هوای تو مرا سیر و سفر نیست

                                               گلگشت من دیدار سرو و سوسن تو:

آغاز فروردین چشمت مشهد من

شیراز من اردیبهشت دامن تو

                                              هر اصفهان ابرویت نصف جهانم

                                              خرمای خوزستان من خندیدن تو

من جزبرای تو نمی خواهم خودم را

ای از همه من های من بهتر منِ تو

                                             هر چیز و هر کس رو به سویی در نمازند

                                             ای چشم های من نماز دیدن تو

حیران و سرگردانِ چشمت تا ابد باد

منظومه دل بر مدار روشن تو

                                  " مرحوم قیصر امین پور "



امام هادی(ع):

به راستى که حرام، افزایش نمى یابد و اگر افزایش یابد، برکتى ندارد و اگر انفاق شود،پاداشى ندارد و اگر بماند، توشه اى به سوى آتش خواهد بود. 


کافى، ج 5، ص 125، ح 7

وب کتابخانه احادیث شیعه

  

ببین:

http://aftabnews.ir/fa/news/340680/



نظرات 9 + ارسال نظر
سما جمعه 2 بهمن 1394 ساعت 22:35 http://khodamokhoda.blog.ir

سلام عزیزم
خوبی؟!
ممنون که سر میزنی مشخصه که میای:-)
نظراتو باز کردم راحت باشی:-D

سلام سماجانشکر
ممنون

فاطمه یکشنبه 20 دی 1394 ساعت 17:05

ز بس بی تاب آن زلف پریشانم، نمی دانم
حبابم، موج سرگردان طوفانم؟ نمی دانم

حقیقت بود یا دور و تسلسل حلقه ی زلفت؟
هزار و یک شب این افسانه می خوانم، نمی دانم
...
سراسر صرف شد عمرم همه محو نگاه تو
ولی از نحوه ی چشمت چه می دانم؟ نمی دانم

چو اشکی سرزده یک لحظه از چشم تو افتادم
چرا در خانه ی خود عین مهمانم؟ نمی دانم

ستاره می شمارم سال های انتظارم را :
هزار و سیصد و چندین و چندانم؟ نمی دانم

نمی دانم بگو عشق تو از جانم چه می خواهد؟
چه می خواهد بگو عشق تو از جانم؟ نمی دانم

نمی دانم به غیر از این نمی دانم، چه می دانم؟
نمی دانم، نمی دانم ، نمی دانم ، نمی دانم!!

قیصر امین پور

+نرفتم تهرون

همین که نمی دانم...
ممنون همنام
+مهم اینِ که نمونه ای

جنیفر شنبه 19 دی 1394 ساعت 23:23 http://davat-b-tanhaee.mihanblog.com

موجیم و وصل ما ، از خود بریدن است
ساحل بهانه ای است ، رفتن رسیدن است
تا شعله در سریم ، پروانه اخگریم
شمعیم و اشک ما ،در خود چکیدن است
ما مرغ بی پریم ، از فوج دیگریم
پرواز بال ما ، در خون تپیدن است
پر می کشیم و بال ، بر پرده ی خیال
اعجاز ذوق ما ، در پر کشیدن است
ما هیچ نیستیم ، جز سایه ای ز خویش
آیین آینه ، خود را ندیدن است
گفتی مرا بخوان ، خواندیم و خامشی
پاسخ همین تو را ، تنها شنیدن است
بی درد و بی غم است ، چیدن رسیده را
خامیم و درد ما ، از کال چیدن است قیصر امین پور

روحش شاااد
ممنونم

سما شنبه 19 دی 1394 ساعت 22:54 http://khodamokhoda.blog.ir

سلام فاطمه جان خوبی؟!
این آدرس بلاگم گلم

سلام سماجان.شکر
ممنون عزیز

NANA-R شنبه 19 دی 1394 ساعت 13:55 http://nana072.blogfa.com

+سلام

+خوبین بانو؟دلم براتون تنگیده بود...

+چقدابراقشنگ بودن....ادم دوست داره لمسشون کنه

به به سلام ناناخانوم با پسوند
ممنونم.منم همینطور.به یادت بودما
+واقعا:)

سما جمعه 18 دی 1394 ساعت 18:58 http://khanumesin.blogfa.com

سلام خوبی؟!
تغییر مکان دادین؟!
من همون بلاگم چرا اونجا نیومدین؟!
ممنون که هنوز یادی از ما میکنی.
موفق باشی

به به سلام سماخانوم
شکر.خوب باشی
دیگه اومدم اینجا:)

یک خبرنگار جمعه 18 دی 1394 ساعت 02:30 http://soozhenegar.ir/

احسنت به انتخاب های زیبای شما ... :)

...

ممنونم از لطف و توجه شما

دهه شصتی پنج‌شنبه 17 دی 1394 ساعت 16:38

عجی حدیث نابی

باید با آب طلا نوشت و جلوی چشممان قرار دهیم این حدیث را

ممنون

خوب کاربردیه.
ممنون از توجهت

شبنم پنج‌شنبه 17 دی 1394 ساعت 15:31

مرحوم قیصر از ما نگفتن ازش دلخورم هییییش
کاش میشد ابر ها رو خورد

خووو از ما هم نگفتن. ما مستتریم
مثل پشمک؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد